Šteta: Tajni ugovor za prugu ne postoji, samo dio ugovora nije dostupan javnosti

Vijesti 27. apr 202212:31 8 komentara
N1

"Ne koristimo izraz tajni ugovor, nikada niko iz Vlade Kantona Sarajevo, Ministarstva saobraćaja, nismo i nisam spomenuo bilo kakav tajni ugovor. Takvi ugovori ne postoje. Svi su javni, ali jedna dio ugovora nije dostupan javnosti što je u skladu sa našim zakonima kao u BiH tako i u regiji. Sve ugovore o zajmu potpisala je država BiH sa EBRD-om", rekao je ministar saobraćaja KS Adnan Šteta.

“Ugovor je potpisan s dvije firme kineskoga konzorcija. Svi mediji su obaviješteni šta se potpisalo i o vrijednosti radova, ali kako zakoni nalažu i pravila EBRD-a, dijelovi ugovora su dostupni javnosti, a cijeli istražnom organu ako postoji bilo kakva osnovana sumnja”, rekao je Šteta.

Pozvao se i na član Zakona o javnoj nabavci kada su u pitanju javne nabavke međunarodnog nivoa.

“Ne krijem ništa, nemam tajni, niti mi pada na pamet da na ovako odgovornim funkcijama potpisujem bilo šta što je tajno”, rekao je Šteta.

Istakao je kako su tražene i ponude drugih izvođača radova koji su se prijavljivali na tender, ali je istakao kako uvid u te ponude mogu imati učesnici koji se žale na procedure i istražni organi.

“Ako bismo objavljivali ugovore povrijedili bi principe povjerljivosti i nanijeli štetu građanima i državi. Mi to nećemo”, rekao je Šteta.

Odgovarajući na pitanje novinara BIRN-a koji je objavio tekst o problemu s drugom kompanijom koja je dobila posao na rekonstrukciji tramvajske pruge, a koja je imala niz nesreća tokom radova u zemljama svijeta te nije završavala poslove do kraja, Šteta je rekao kako reference koje vrijede po EBRD-ovim ugovorima je da unatrag pet godina od objave tendera dostave dokumentaciju da li su imali sudskih sporova. Naveo je i to kako su poslali upite kompaniji za sva sporna pitanja koja se navode u tekstu.

“Sve kompanije koje prođu taj prvi draft moraju ispuniti uvjete. Ovaj konzorcij je dostavio svu dokumentaciju po EBRD-ovim planovima”, naveo je Šteta.

Pozvao je građane da prate portal javnih nabavki jer će uskoro biti objavljen i tender za izgradnju pruge do Hrasnice na koju se, kako je rekao, čeka 50 godina.

Naveo je i to kako će prvi dio rekonstrukcije pruge biti urađen u predviđenom roku.

“Svako dva sata odbijam informacije o ukupnom roju radnika i mašina koje rade. Trenutno je 118 radnika i 38 mašina. Ne prepuštamo slučaju ni montiranje najmanjeg šarafa”, rekao je Šteta.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare