Sud BiH presudio u korist medija, ukinut Pravilnik o mjeriteljstvu

Vijesti 20. dec 202417:49 0 komentara
Sud BiH presudio u korist medija, ukinut Pravilnik o mjeriteljstvu
Patrick Daxenbichler / Panthermedia / Profimedia (Milica Ristović-Krstić (SNSD) ove godine izmijenila pravila koja regulišu mjerenje gledanosti)

Sud Bosne i Hercegovine danas je donio presudu kojom se ukida Pravilnik o mjeriteljskim i tehničkim uslovima za mjerila gledanosti (peoplemeter), a na osnovu tužbe koju su pokrenule NOVA BH, OBN i RTV BN.

U tužbi je navedeno da je Pravilnik nezakonit jer procedura navedenog akta nije provedena u skladu sa propisima, a istaknuto je i to da je protivan materijalnim propisima više pravne snage s kojima bi morao biti usklađen.

Sporan Pravilnik

U presudi piše da su tužitelji pružaoci audiovizuelnih medijskih usluga i da se predmetnim Pravilnikom reguliše oblast mjerenja TV gledanosti na osnovu kojih marketinške agencije i njihovi klijenti vrše planiranje zakupa medijskog prostora na TV stanicama.

Dalje je istaknuto da je navedeni Pravilnik nezakonit i neusklađen sa Zakonom o mjeriteljstvu te da su njegovim usvajanjem tužitelji (NOVA BH, OBN, RTV BN) dovedeni “u stanje pravne nesigurnosti i moguće štete, zbog čega bi se dovelo u pitanje njihovo dalje poslovanje”.

“Na ovakav način, tužiteljima se zadire u pravo neometanog uživanja njihove imovine na temelju nezakonitog Pravilnika, koji je pri tome restriktivan i nekonkurentan, te kao takav, suprotan javnom interesu. Stoga predlažu da Sud donese presudu i ukine Pravilnik o mjeriteljskim i tehničkim uslovima za mjerila gledanosti (peoplemeter)”, piše u presudi.

Sud BiH odbio prigovore tužene strane

Nakon tužbe oglasila se i tužena strana – Institut za mjeriteljstvo BiH na čijem čelu je Milica Ristović-Krstić (SNSD), a koja je ove godine izmijenila pravila koja regulišu mjerenje gledanosti.

Naime, tužena strana je, između ostalog, navela da postoji nekoliko razloga zbog kojih bi ova tužba trebala biti odbačena.

Neki od tih su da je tužba neblagovremena jer je podnesena po proteku roka propisanog odredbama Zakona o upravnim sporovima (ZUS), da je nedopuštena, jer je podnesena suprotno odredbama ZUS-a, imajući u vidu da je predmet pobijanja zakonitost opšteg normativnog akta, a da zakonom nije propisano da se u upravnom sporu može pobijati zakonitost svih opštih normativnih akata.

Istakli su i prigovor aktivne legitimacije na strani tužitelja, odnosno nepostojanje pravnog interesa za pokretanje ovog upravnog spora. Konačno, tužena je istakla neosnovanost predmetne tužbe, te predložila da Sud istu u cijelosti odbije kao neosnovanu.

Kadar SNSD-a na čelu Instituta za mjeriteljstvo BiH

Sud BiH je nakon toga analizirao, a potom odbacio ove navode i samim time potvrdio tužbu na osnovu koje je donio i presudu.

Važno je istaći i to da je Ristović-Krstić donijela pravilnik na osnovu kojeg je firmi Audience Measurement, koja je do tada mjerila gledanost, posao onemogućen.

Tu izmjenu pravilnika pravdala je na način da se njena institucija ne bavi mjerenjem gledanosti već određivanjem ko i kako će mjeriti gledanost.

Time je stvorila uslove da taj posao preuzme samo jedna firma i to britanska kompanija Kantar Media što su tvrdili i pojedini članovi Komisije za borbu protiv korupcije. A ovaj izbor bi, sumnja se, moglo pogodovati firmama bliskim SNSD-u.

Na ovaj problem od samog početka ukazivala je medijska industrija. Ova tema se također našla i na Predstavničkom domu Parlamenta BiH koji je podržao inicijativu Komisije za borbu protiv korupcije, kojom se od Vijeća ministara traži da u roku od 90 dana dostavi izmjene i dopune Zakona o metrologiji, koji precizira rad Instituta za mjeriteljstvo, odnosno objektivno mjerenje gledanosti medija, koje će biti u skladu s evropskim praksama.

Gledanost i mjerenje: Hoće li se stati u kraj nanošenju štete medijskoj industriji? – N1

Ostaje međuprostor nakon presude

Na osnovu novog, sada ukinutog, pravilnika jedina firma koja je ispunjavala uslove bila je SEE Media Research d. o. o. Banja Luka, koja je ranije uspostavila saradnju sa britanskom kompanijom Kantar Media.

Nakon što je Kantar Media najavila svoj dolazak u BiH, a SNSD-ova direktorica samovoljno u pravilniku državnog Instituta njihovim peoplemetrima prilagodila tražene dimenzije tih uređaja, na scenu stupa Marko Gujaničić, bivši košarkaš iz Srbije, a koji je blizak porodici Dodik, odnosno Igoru Dodiku, jedincu Dodika starijeg. On je registrovao firmu See Media Research u Banjoj Luci, a prema podacima portala Akta ba. prvi bankovni račun ove firme otvoren je 4. januara 2024. godine.

Raport.ba (Podaci s portala Akta.ba o kompaniji Media Research d.o.o. Banja Luka)

Shodno navedenom, mediji su se pribojavali da će, u slučaju da firma kojom iz sjene upravlja Igor Dodik u partnerstvu s Kantar Mediom dobije posao mjerenja gledanosti TV stanica u BiH, da će porodica Dodik u potpunosti preuzeti kontrolu nad većinom medija u BiH.

Kako je britanska Kantar media znala da će s firmom Igora Dodika dobiti posao od 40 miliona – N1

Vrijedi istaći da se sada kada je Pravilnik ukinut stvari vraćaju na početak, ali mediji još ne mogu odahnuti jer će sada biti jedan međuprostor u kojoj niko neće mjereiti gledanost TV stanica, a to će direktno utjecati na finansijsko poslovanje.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!