Deca loših pesnika

Kolumne 16. feb 201810:39 > 22:13
N1/Shutterstock

Nema Srbina koji u poslednjih pet godina nije stekao nepogrešiv utisak: "Ovi nam prave malu decu!"

Kad stekneš nepogrešiv utisak da nam neko kolektivno pravi malu decu, misliš na proces koja nema veze sa populacionom politikom, nego je više u pitanju opis situacije na relaciji: ovi gore – mi dole.

Međutim, pre neki dan je uočeno da trend “ovi nam prave malu decu” dobio novu fazu.

– Ovi nam, bre, stvarno prave malu decu! – primetio je Srbin, jer postoji ta teorija kod organizovanog državnog pravljenja male dece da na kraju bude svega, sem dece.

– Mi vam pravimo malu decu! U pitanju je sistem: delovi vaši, ruke naše, tačnije: slogani naši, deca vaša! Kod pravljenja male dece najvažnije je da se rimuje – priznali su “ovi gore” kada su objavili zvanične rezultate državnog konkursa za pravljenje male dece malim motivacionim porukama.

Ima ona Ršumova pesmica: “Jednog dana rešio moj tata za rođendan da mi kupi brata. Pitao je u dućanu, gde prodaju suvu hranu i kupus iz Srema, al’ rekli su mu – nema”.

Tata iz Ršumove pesme tu se zeznuo, jer nije odmah otišao da se raspita u Ministarstvu kulture.

Kod njih ne možeš da kupiš brata, al’ možeš da dobiješ tajni recept koji se prenosi s kolena na koleno.

– Ako vam treba muško dete imamo odličan recept u formi slogana: “Tata gađaj, mama rađaj!” To treba da ponavljate pet puta dnevno i garantujemo muško dete! – rekao je ministar kulture i informisanja prvom zainteresovanom koji je tog jutra banuo u ministarstvo.

– Ali mi oboje radimo po ceo dan u suprotnim delovima grada! Kako da ponovimo pet puta dnevno? Ja ne mogu ni dvaput nedeljno! – rekao je očajni muškarac srednje dobi.

– Ne to, aman, čoveče… Slogan ponavljajte! – uzviknuo je ministar.

– A imate li neki slogan za decu ženskog pola? – pitao je očajni muškarac srednje dobi.

– Imamo: “Nek zakmeči, blago teči!” Taj je osvojio prvu nagradu na našem konkursu za pravljenje dece – objasnio je ministar za kulturu, informisanje i pravljenje dece.

– Kol'ka je nagrada!? – pitao je očajni muškarac srednje dobi.

– Sto pedeset iljada dinara! – rekao je ministar.

– Da sam znao da je tol'ka nagrada za dete, već bi napravio dva komada i bez slogana – uskliknuo je muškarac srednje dobi.

– Ne, bre, čoveče, to je nagrada za slogan, ne za dete! Da damo tol'ko para za svako dete mi bismo bankrotirali, a taman smo postigli uspehe po pitanju mera fiskalne konsolidacije. Ovako, sa šest slogana štedimo na budžetu, a subjektivni utisak je da smo svi zajedno dobili šestorke! – objasnio je ministar za kulturno pravljenje dece.

U Ministarstvu su posebno ponosni na slogane koji su namenjeni samo osobama ženskog pola željnim dece.

– Moj favorit je: “Nađi nekog soma, ali bez kondoma” – rekao je ponosno ministar kulture, koji više dobrih stihova nije čuo ni kada je bio u stručnom žiriju literarnog konkursa pesnika-amatera iz Žagubice.

Ministarka Slavica Đukić Dejanović izjavila je za N1 kako nema razloga za paniku, jer je u pitanju samo “jedna od faza izbora najboljeg slogana”.

Slično je bilo i sa Beogradom na vodi – kada su neki zli jezici uočili da taj projekat nije završen za četiri godine, kako je najavljivano, objasnili su da su oni mislili samo na “prvu A fazu”.

– I ovo je samo prva A faza pravljenja dece, takoreći laki peting! – objasnila je ministarka Đukić Dejanović.

U drugoj B fazi, kako je objasnila, biće raspisan konkurs za lirske pesme o pravljenju dece, a u trećoj – konkurs za narodne epske pesme pretkosovskog ciklusa za pravljenje dece.

– Razmišljamo da u četvrtoj fazi angažujemo i Amadeus bend, jer je ideja da se ceo ovaj projekat pod pokroviteljstom Ministarstva kulture u četvrtoj fazi odvija pod devizom: “Deca loših muzičara”! – otkrila je ministarka planove za budućnost.

– A kako se zove prva A faza? – pitali su novinari.

– Prva A faza se zove: “Deca loših pesnika”. A u petoj fazi ćemo angažovati i Natašu Bekvalac, po čijem nadimku je nastao izraz Natalitet, a tome svi težimo kao društvo – rekla je ministarka SĐD.

Kreativna radionica za pravljenje slogana za pravljenje dece Ministarstva kulture, ima planove da svoje aktivnosti proširi i na smanjenje mortaliteta. Već su se izdvojili slogani: “Ne leleči, blago teči” i “Bolje na prelo, nego na opelo”, koji će, prema procenama Ministarstva kulture garantovano uticati da odvrate građane Srbije od odlaska u večna lovišta.