Kina po prvi put uspješno klonirala tibetanske koze

Nauka 29. feb 202415:34 0 komentara
Pixabay/Ilustracija

Naučnici u Kini su po prvi put uspješno klonirali dvije tibetanske koze, prenose kineski mediji.

Nadaju se da će ovaj podvig biti od pomoći da se podrži uzgoj koza, koje su cijenjene zbog svoje raskošne kašmirske vune.

Klonirane koze kreirao je tim istraživača sa Univerziteta Northwest A&F klonirajući somatske ćelije, prenosi CCTV.

Dvije klonirane koze su rođene u Qinghaiu. Prvorođenče je bilo teško 3,4 kilograma i zdravo je“, rekao je Su Jianmin za novinsku agenciju Xinhua, glavni naučnik koji vodi program kloniranja.

Osim ovih informacija o projektu detalja nema više i nije jasno da li će nalazi biti objavljeni u časopisu koji se recenzira. Kineski državni mediji su, međutim, objavili video na kojem je klonirana koza sa svojom majkom.

Kloniranje somatskih ćelija uključuje umetanje jezgra somatske ćelije (bilo koje ćelije osim sperme ili jajne ćelije) u jajnu ćeliju kojoj je oduzeto jezgro. Rekonstruisana ćelija se tada može stimulisati da se podvrgne diobi ćelije i razvije potpuno stvoren organizam koji je genetski identičan donatoru jezgra somatske ćelije.

Ista tehnika je ranije korištena za kloniranje brojnih vrsta sisara, uključujući ovcu Dolly, kao i miševa, tvorova, zečeva, pasa, svinja, koza i krava. Čak je korištena za kloniranje slične pasmine tibetanske koze, poznate kao himalajska koza, porijeklom iz planina Kašmira, piše IFLScience.

U posljednje vrijeme, Kina je postala pomalo pionir u ovoj oblasti. Ranije ove godine, kineski istraživači objavili su studiju koja je pokazala kako su uspješno klonirali rezus majmuna koristeći prijenos jezgre somatskih stanica. Njegovo ime je “ReTro”, nazvano po jednoj od tehnika korištenih u njegovom stvaranju: zamjeni trofoblasta.