Potpredsjednik Vlade Crne Gore Dritan Abazović ocijenio je da je strani uticaj u zemlji prisutan i da će tako biti i u narednim godinama, poručujući da Crna Gora može biti samo građanska država, ni proruska, ni prosrpska.
„Je li vam Sergej Sekulović Srbin? Je li Tamara Srzentić Srpkinja? Je li Dritan Abazović Srbin? Nije. Crna Gora može biti samo građanska država“, poručio je Abazović.
Abazović je na ministarskom satu u parlamentu, odgovarajući na pitanje poslanika DPS-a Danijela Živkovića o propustima u obavještajno-bezbjednosnom sektoru, rekao da je sektor bezbijednosti najosetljiviji u svakoj zemlji.
„Strani uticaj je ovdje prisutan godinama i bit će prisutan i u narednom periodu, jer je to logika djelovanja super sila u svijetu“, rekao je Abazović, prenosi RTCG.
Nova vlast pokušava da sprovede reforme u sektoru bezbijednosti, rekao je Abazović i dodao da ne želi da konstatuje da je on ugrožen na bilo koji način.
Abazović traži pomoć EU oko otplate kredita kineskoj banci
Abazović je ponovo zatražio pomoć Evropske unije za otplatu kredita kineskoj Eksim banci, uzetog za prvu deonicu autoputa Bar-Boljari i dodao da nema ništa protiv Pekinga.
„Nikakvog negativnog odnosa prema Kinezima, Rusima ili Amerikancima nije bilo. Ja sam rekao stvar za koju smatram da je najpravednija. Ako želite da smanjite uticaj, a da naš budžet ne bude zavisan od jednog duga, pomozite nam“, rekao je.
Abazović je tako Skupštini objasnio svoju izjavu u Evropskom parlamentu da EU treba da pomogne da se Crna Gora oslobodi kineskog kredita.
„Taj ugovor oko autoputa je potpisala naša vlada. Šta ima Kina s tim!? Oni su nam dali jednu mogućnost, a mi prihvatili. Ako treba na nekog da budemo ljuti, treba da budemo ljuti na nas, u smislu prethodne vlade“, dodao je.
A ako neko želi da pomogne, neka pomogne, rekao je on i naglasio da „mi od lijepih reči nemamo ništa“.
Abazović je rekao da nema negativan odnos prema Pekingu.
Prva dionica autoputa u Crnoj Gori, koji treba da vodi od Jadranskog mora (Bara) do granice sa Srbijom (Boljare), trebalo je da bude završena u maju 2019. godine, te je zbog prekoračenja roka potpisan aneks ugovora s novim rokom 30. septembrom 2020. godine, ali ni taj rok nije poštovan.
Vlada je saopštila da novo probijanje roka za završetak izgradnje dijela prve deonice autoputa Podgorica-Kolašin zahtjeva potpisivanje novog aneksa ugovora Vlade Crne Gore i kineske kompanije CRBC (China Road and Bridge Corporation), koja je glavni izvođač radova.
Ugovorena cijena je prvobitno bila 809 miliona dolara, a zatim je povećana za još 90 miliona zbog naknadne izgradnje pristupnih puteva ka Podgorici i komunalne infrastrukture uz autoput.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!