ŽFBiH uskoro (ne) izvlači svoj prašnjavi Ferrari iz garaže

Vijesti 20. jul 201617:56 > 19:38
N1

Posljednjih dana pojavili su se navodi da bi Talgo vozovi, koji su godinama parkirani u garaži Željeznica Federacije BiH, mogli konačno početi da saobraćaju određenim relacijama. Međutim, takve tvrdnje su ubrzo demantirane. Istražili smo gdje je zapravo istina, te je li naša željeznička infrastruktura spremna za inovacije.

Devet garnitura Talgo vozova Željeznice Federacije BiH kupile su 2005. godine putem robnog kredita vlade Španije od 133 miliona maraka. Međutim, vagoni godinama stoje u ovoj garaži.

Banja Luka, Ploče, Budimpešta, Beč, Beograd, Zagreb, sve su to bile potencijalne lokacije do kojih bi nas ovi Talgo vozovi odvozili. Međutim, od kako su ušli u BiH i parkirani u sarajevskom naselju Velešići, nisu prešli ni kilometra.

Optimizam je djelimično vraćen kada je intenzivirana priča o konačnom puštanju vozova u promet do kraja ovog mjeseca. Međutim, pozitivne vijesti brzo su osujećene.

“Želimo izvijestiti javnost da ova Uprava poduzima sve potrebne aktivnosti kako bi projekat “Talgo” konačno bio realiziran, te da ćemo kada se steknu svi potrebni uvjeti za saobraćanje ovih vozova bh. prugama, u cjelosti informisati javnost sa svim potrebnim pojedinostima”, saopšteno je iz Željeznice Federacije BiH.

Potpuno je nerealno očekivati saobraćanje do kraja mjeseca, kažu iz uprave. Izdaci za redovno korištenje i održavanje ovih garnitura su ogromni. Čak i na isplativijim relacijama sve je izvjesnije da karte neće biti dovoljne za pokriće troškova, već su neophodne subvencije. Bivši ministar prometa i komunikacija kaže da je on u startu bio skeptičan, jer Talgo vozovi nisu za naših pruga.

“Zašto nisu bili za naših pruga? Prije svega to su talgo garniture koji su projektovane da voze 200 km/h, a naše pruge su projektovane za 60 na sat. To vam je isto kao da kupite Ferrari i da ga vozite po seoskim makadamskim cestama”, objašnjava Enver Bijedić, bivši ministar prometa i komunikacija FBiH.

Svjesni teškog finansijskog poslovanja, za vrijeme bivšeg mandata pokušali su isposlovati da se vagoni ustupe Turskoj, od koje bi se za mjesečni najam, kaže bivši ministar, dobijali milion maraka, ali je posao propao. Vozovi će najvjerovatnije biti voženi onim relacijama zbog kojih su i prvobitno kupljeni, ali je rad na poboljšanju infrastrukture neophodan.

“Smatram da se ovi vozovi postepeno mogu kretati na ovim ključnim pravcima, posebno sada kada su završeni, ili su u toku remonti određenih dionica pruga, od mora prema Zagrebu, prema Beogradu i drugim destinacijama u Evropi. Trebalo bi postepeno obnavljati pravce kako bi se povećavala brzina, ali i kako bi omogućili da i vozovi drugih željeznica dolaze u Sarajevo”, ističe Mustafa Mehanović, profesor Saobraćajnog fakulteta u Sarajevu.

Ipak, radi se na tome da se u ovim garniturama vozimo do kraja godine, bar na relaciji Sarajevo-Banja Luka, tj. Sarajevo-Zagreb.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.