U Bosni i Hercegovini ni izgradnja autocesta ne može bez politike i podjela. Stoga je još neizvjesno, kada će svi radovi na Koridoru Vc biti okončani. Nakon više od dvije decenije od početka gradnje, zakazan je prvi zajednički sastanak uprava Autocesta Federacije BiH i Republike Srpske. Na stolu su jedinstvena naplata cestarina, višegodišnji problemi u izgradnji, te inflacija.
Iako se godinama širom BiH na gradilištima mogu vidjeti radne mašine, tek trećina koridora Vc je izgrađena. I to kroz FBiH. Od planiranih 275 kilometara, automobili se kreću na 114,4 kilometara.
“Trenutno je aktivno osam gradilišta za novi 38 kilometra autoceste. Ukupna investicijska vrijednosti radova koji su u toku iznosi 1,14 milijarde KM. Ovoga ljeta u promet će se pustiti dionica Tarčin –Ivan u dužini od 6,9 kilometara”, naveli su iz Autocesta FBiH.
“Na ovoj dionici u završnoj fazi su dva kapitalna objekta, u pitanju su mostovi Raštelica 1 i Raštelica 2. Mosta Raštelica 1 je dužine 500m, Dok je 2 dužine preko 600m”, pojasnio je Alaga Husić iz Autocesta FBiH.
Manji, ali značajan dio autoputa prolazi kroz Republiku Srpsku, 46,6 kilometara. Prva dionica, nešto manja od šest kilometara, od Johovca do Rudanke je izgrađena.
“Prema našem planu rok za završetak radova proljeće 2022. I mislim da ćemo 22. juna otvarati tu prvu dionicu kroz Republiku Srpsku”, kazao je Slobodan Stanarević, v.d. direktora Autoputeva Republike Srpske
Uslov EU je da putevi kroz BiH budu završeni do 2028. godine. Direktor Autoputeva RS kaže da im je najveći problem eksproprijacija, ako ne dođe do sporazuma, oduzimanje zemlje završi na sudovima koju su kaže jako spori.
“Onda tako ide u nedogled, često idemo i na to da izvođač kupi dionice, pa kad se naplati od države da se vrati izvođaču”, dodao je Stanarević.
Iako su brojna gradilišta na koridoru Vc kroz BiH još uvijek većinu puta od južne granice sa Hrvatskom, pa do sjeverne što koridor Vc spaja morate proći, često lošim magistralim putevima.))
O nagomilanim problemima razgovarat će uprave dva preduzeća u BiH koji se bave gradnjom autopteva, tema je i sam Koridor Vc.
“Ovo što ide od Doboja prema Medakovu u FBiH, i bit će tema kako rješavaju oni, kakve su njihove cijene, kakvi su njihovi indeksi kroz kliznih skala za izvođače jer stvarno dolazi do inflacije”, kazali su nam.
Najznačajnija završena dionica Koridora Vc je svakako ona od Zenice do Tarčina, koja bi trebala biti produžena do Ivan Sedla. Vrlo bitno za sve koji ovim putem idu prema Jadranu.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!