Kako kadar SNSD-a guši agenciju za mjerenje gledanosti u BiH?

Vijesti 14. feb 202414:02 0 komentara
Shutterstcok

Rezultati mjerenja tv gledanosti koristi medijska industrija, tv stanice i marketing agencije, koji dobijene rezultate mjerenja koriste kao bazni podatak, odnosno podlogu za komercijalnu prodaju marketing prostora krajnjim oglašivačima, unutar tv programa neke tv stanice, iz čega proizilazi da ovo mjerenje nije u opštem interesu građana, već ima isključivo komercijalnu svrhu i u interesu je medijske i televizijske industrije, a moglo bi biti i u interesu političkih opcija pod čijom kontrolom se ovo mjerenje nalazi.

Iako prema pozitivnim zakonskim propisima EU zajednice, međunarodnim normama i praksama iz oblasti mjerenja u Evropi, mjerenje televizijske gledanosti nigdje nije propisano kao državni etalon jer ne ispunjava osnovni kriterijum, odnosno nije u opštem interesu građana, to ipak direktorica Instituta za mjeriteljstvo BiH, Milica Ristović, od trenutka kako je imenovana na funkciju direktora Instituta za mjeriteljstvo BiH, fokus svog rada, poseban trud i pažnju posvetila je upravo mjerenju televizijske gledanosti.

Donošenjem novih opštih akata uz istovremeno stavljanje van snage ranije važećih akata, Milica Ristović, direktorica Instituta za mjeriteljstvo BiH sa samostalnim ovlaštenjima da uređuje oblast mjeriteljstva po vlastitom nahođenju, preobrazila je cjelokupnu infrastukturu u oblasti mjerenja televizijske gledanosti.

Najprije, svojom Odlukom od 12.06.2023. godine stavila je van snage Odluku o primjeni Zakona o mjeriteljstvu i Pravilnika o imenovanim mjeriteljskim laboratorijama u postupku imenovanja laboratorija, te je tako ukinula mogućnost imenovanja i reimenovanja mjeriteljskih laboratorija bez prethodne akreditacije Instituta za akreditiranje BiH (BATA), iako je znala da BATA nema raspoložive resurse da vrši takvu akreditaciju i da istu uopšte ne može i neće izvršiti.

Sama BATA godinama tvrdi da nema tehničke i ljudske resurse da izvrši akreditaciju laboratorije. Ovim postupkom Milice Ristović onemogućen je nastavak rada imenovanoj mjeriteljskoj laboratoriji iz Federacije BiH, koja je djelovala u sastavu privrednog subjekta, Audience Measurement d.o.o., sa sjedištem u Sarajevu, čime je onemogućena buduća verifikacija (atestiranje) važećih mjernih uređajima kompanije Audience Measurement, d.o.o. Sarajevo koji su do sada bili u upotrebi, jer je taj posao upravo radila laboratorija za verifikaciju.

Nakon toga, pod izgovorom tehničkog unaprijeđenja i podizanja standarda mjerenja tv gledanosti na evropski nivo, pri tome zanemarujući da prema evropskim standardima mjerenje televizijske gledanosti nije uopšte državni mjerni etalon, dana 13.10.2023. godine donijela je i potpuno novi Pravilnik o mjeriteljskim i tehničkim uslovima za mjerila gledanosti – peoplemeter, kojim su na sasvim drugačiji način propisani mjeriteljski i tehnički uslovi koje trebaju ispunjavati mjerni uređaji.

Drugim riječima, Pravilnik po mjeri Ristović predviđa takve standrade za mjerne uređaje koji ne ispunjavaju niti mjerni uređaji sadašnjeg mjeritelja, društva Audience Measurment d.o.o., a niti nama poznatog dobavljača ovih uređaja.

Detalji su išli tako daleko, da je Pravilnik propisao čak i veličinu mjernog uređaja. Pretpostavljate, propisanu veličinu mjernog uređaja, kao niti druge karakteristike više ne ispunjavaju uređaji sadašnjeg mjeritelja.

Potom, Milica Ristović, ide i korak dalje, najavljujući oduzimanje tzv. odobrenja tipa mjerila, a koje odobrenje za sve svoje mjerne uređaje, takođe posjeduje mjeriteljska kompanija Audience Measurement d.o.o. Sarajevo sve do 2032. godine.

Odobrenje tipa se prema Pravilniku o ispitivanju i odobrenju tipa mjerila izdaje sa rokom važenja od deset godina, i podrazumjeva da se mjerni uređaj koji posjeduje odobrenje tipa, može verifikovati sve do isteka roka na koji je odobrenje izdato, pa čak i nakon isteka perioda važenja odobrenja tipa, ako ispunjava mjeriteljske zahtjeve.

Važeće odobrenje tipa može prestati da važi samo ukoliko se u postupku nadzora nad upotrebom mjerila utvrdi da uređaj ne ispunjava mjeriteljske zahtjeve iz certifikata o odobrenju tipa.

Međutim, da mjerenje po mjeri Milice Ristović, nije isto što i mjerenje po propisima, s namjerom da ovoj mjeriteljskoj kompaniji oduzme i ovu mogućnost da se mjerni uređaji mogu nastaviti verifikovati do isteka odobrenja tipa, odnosno pravo da upotrebljava svoje mjerne uređaje do isteka roka važenja, Milica Ristović je već spojila nespojivo i nezakonito zatražila da kompanija Audience Measurment doo dostavi dokaze da mjerni uređaji za koje ima važeće odobrenje tipa, ispunjava mjeriteljske standarde, ali ne one koji se mogu provjeravati, već one svoje nove standrade koje je sama donijela izvan svake propisane procedure i povredom brojnih propisa i koji se ne mogu i ne smiju stavljati u kontekst mjeriteljskih standarda prema kojima su mjerni uređaji dobili odobrenje tipa na rok od deset godina.

Iako se Milica Ristović, do imenovanja na funkciju direktora Instituta za mjeriteljstvo BiH, nikada ranije nije profesionalno bavila mjerenjima u laboratorijama i ne posjeduje dokaz o istom, što je bio jedan od uslova javnog konkursa za ovu rukovodeću poziciju u državnoj instituciji, postaje očigledno da ni nakon imenovanja, još uvijek nije savladala materiju o kojoj odlučuje, ali za razliku od drugih kandidata na ovu poziciju koji pored traženog iskustva nisu zadovoljili ili udovoljili, Milica ima člansku kartu Dodikovog SNSD-a još od studentskih dana, piše BN.

Naravno, ostaje neodgovreno pitanje, zbog čega Milica Ristović u Institutu za mjeriteljstvo BiH, u kojem samostalno vlada baš kao i Milica iz uvoda, krši propise, nameće pravila, uspostavlja i ukida, preuzimajući sav rizik nezakonitosti na sebe?

Dovršetak izbacivanja iz poslova mjerenja tv gledanosti, kompanije Audience Measurement doo, Sarajevo, moglo bi biti uz istovremeno omogućavanje vršenja te djelatnosti nekoj drugoj mjeriteljskoj kompaniji, možda nekoj pod kontrolom političkih centara moći, možda onih koji su „krunisali“ i Milicu Ristović.

Kontrola mjeritelja može značiti i kontrolu prihoda iz marketinga, a kontrola prihoda i kontrolu upravljanja uređivačkom politikom, a kada se ona stavi u funkciju vladajuće politike, a posebno tokom trajanja predizborne kampanje, onda sve dobija smisao. Slabi medije koji su oponenti, a jačaj one koji su promotori.

Usput, stavljajući po strani skromne prihode mjeriteljske kompanije, prihodi od marketinga nisu uopšte mali. SNSD-ova Milica Ristović pod čijom kontrolom se nalazi Institut za mjeriteljstvo BiH, je uzela „mjeru“ a da li će ona i „sjeći“ ili će ipak „presjeći“ Savjet za mjeriteljstvo BiH, Savjet ministara BiH, policijske agnecije u BiH ili Tužilaštvo BiH, ostaje da se vidi.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!