Međunarodni aerodrom Sarajevo tokom proteklih mjesec dana bio je u pregovorima sa jednom svjetskom aviokompanijom u vezi sa uspostavom letova iz Sarajeva ka gradovima Zapadne Evrope.
No, inicijativa koju je pokrenula agencija Zamaaero nije uspjela. Alen Šćuric iz agencije Zamaaero otkrio je za N1 detalje i obrazložio zbog čega nije došlo do dogovora između Aerodroma u Sarajevu i te kompanije. Također, kao stručnjak za aviosaobraćaj elaborirao nam je zbog čega je najbolje da Ryanair dođe u Sarajevo te zašto Easy Jet neće letjeti iz glavnog grada Bosne i Hercegovine.
Zbog poslovne tajne, ime te aviokompanije nije otkrio, ali je objasnio da se radi o malom avionu kojeg je lakše popuniti, ali nije isplativ.
“Riječ je o malom avionu koji je neisplativ. Ima kapacitet od svega 50 mjesta i sve i da je u potpunosti popunjen putnicima, nije isplativ. Niti jedna kompanija u Evropi vise ne koristi taj avion, već 20 godina niko ne leti takvim avionom”, objasnio dodavši zbog čega je dobro da do dogovora nije došlo:
“Sarajevo je dalje u odnosu na druge gradove Zapadnog Balkana gdje kompanija leti i samim tim letovi su skuplji. Let je duži i treba više novca za gorivo. A Aerodrom nema taj novac i ti letovi ne vrijede toliko koliko je traženo pa i razumijem što je Aerodrom Sarajevo odbio. Ne može vrijediti sedam miliona eura. Za te novce možete dobiti 400 do 500 letova sedmično”.
On smatra da bi umjesto traženih sedam to vrijedilo milion eura za 28 letova.
“Bilo bi glupo i suicidno da su oni prihvatili tu ponudu”, naveo je Šćuric.
Odlazak Wizz aira
Wizz air je obustavio letove iz Sarajeva, što je za Šćurica bio jednostrani potez i nije ostavio traga na broj putnika. Ističe da sarajevski Aerodrom bilježi najbolje rezultate.
“Sarajevo ima puno više putnika nego dok je letio Wizz air. Sarajevo ima puno više putnika nego što je imalo 2019. godine, što je izuzetno veliki uspjeh. Morate znati da u Evropi tržišta nisu došla do nivoa iz 2019. godine. Sarajevo će imati više putnika nego prošle godine i ono što ja vidim, bez obzira na nedostatak letova Wizz air, Sarajevo povećava i količinu linija i frekvencija po pojedinim linijama i to je evidentno”, pojasnio je Šćuric.
Iako nije utjecalo na broj putnika, ipak je loše što je Wizz otišao, a Šćuric je to objasnio ilustrativno.
“Odlazak Wizz aira je ogroman udarac za aerodrom. korisnici nemaju više jeftinih letova, a to je bitno za putnike jer oni nisu zadovoljni ako letove moraju plaćati 300 i više eura, a prije su letjeli za 50-ak eura. To je loše. A Wizz air imao letove ka zapadu. Sada je ostala samo linija za Abu Dhabi.”
Ugovor za baziranje aviona
Aerodrom je u martu potpisao, ali do danas nije poznato sa kojom kompanijom kao ni više detalja. Šćuric za N1 navodi da su operacije već trebale biti pokrenute.
“Zašto se to ne dešava, jer je bio plan da se to desi u maju, ja ne znam. Navodno to stoji na tijelima vlasti. Gdje je to zapelo i zašto, to morate pitati Aerodrom Sarajevo”, kazao je Šćuric.
N1 je također tražio informacije od sarajevskog Aerodroma i do zaključenja ovog teksta dobili smo samo informaciju da su zaprimili naša pitanja.
Letovi ka Zapadnoj Evropi
Fokus rada menadžmenta sarajevskog aerodroma, smatra Šćurić, treba biti da se poveća broj letova ka gradovima Zapadne Evrope što za aerodrom veličine i značaja kakav ima glavni grad BiH treba i mora imati.
“Nemoguće je da Sarajevo živi na letovima prema Bliskom Istoku. Putnici trebaju letove prema Zapadnoj Evropi. U ovom momentu nemate veze prema Parizu, Amsterdamu, Minhenu i Londonu i to je neprihvatljivo”, smatra Šćuric.
Šta može uraditi nova Vlada FBiH
Federacija Bosne i Hercegovine dobila je novu vlast na čelu sa premijerom Nerminom Nikšićem koji je zatražio da direktori javnih preduzeća stave mandate na raspolaganje, pa smo Šćurica pitali šta može federalna vlast uraditi. On smatra da je pogubno da Vlada FBiH smijeni upravu ove kompanije.
“Menadžment u Sarajevu je najbolji u regiji i ne postoji bolji i niko ko je njima ravan. Ti ljudi izvanredno rade svoj posao. Vlast može napraviti samo tri stvari: Podržati rad sarajevskog Aerodroma i njegovog menadžmenta, koristiti politički utjecaj pa lobirati kod nekih vlada i kompanija da pokrenu neke letove, to rade jače vlade i to radi Aleksandar Vučić, drugi to ne rade. Mislim da bosanska vlast nije utjecajna. Treće, mogu osigurati sredstva da se subvencioniraju letovi što donekle vlast i radi. Ne radi se o skromnim sredstvima, ali kada bi ta sredstva bila jača, to bi bilo daleko lakše”, naveo je Šćuric.
Zašto iz Sarajeva neće letjeti Easy jet?
Jedan od vodećih avionski low-cost kompanija je Easy jet, te smo pitali Šćurica hoće li ta kompanija doći u BiH, odnosno Sarajevo.
“Oni imaju jedan let prema Beogradu, lete prema Prištini, nešto ljetnih letova prema Dalmaciji, Puli, Zadru, Splitu i Dubrovniku gdje imaju 16 linija koje su turističke. Easy jet ne leti za kontinentalni dio regije i vrlo je neracionalno očekivati da će pokrenuti letove iz Sarajeva i to je nemoguće”, kazao je Šćuric.
“Ryanair kao pun pogodak”
Za Šćurica pun pogodak bi bio da Ryanair dođe u Sarajevo.
“Tamo negdje u Engleskoj, Irskoj, putnik kaže ‘kuda ćemo ovaj tjedan ići, daj da vidimo kuda leti Ryanair – evo leti za Sarajevo tamo bismo mogli ići’. Stvarno tako ljudi rade i ono ‘hajmo tri dana u Sarajevo sa Ryanairom’ i tu bi Sarajevo profitiralo”, naveo je Šćuric.
Na kraju dodaje da bi trebalo sve resurse i kapacitete uložiti da Ryanair dođe u Sarajevo.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare