Oglas

Neispunjeni uslovi

Rampe na "žili kucavici" bh. ekonomije ostaju spuštene

author
Mirna Ždralović
10. dec. 2025. 20:58
gradiskaa
N1 BiH

Novi granični prijelaz Gradiška Novi Most - Gornji Varoš bit će svečano otvoren, no putnici ga neće prelaziti. Izmjene pravilnika Kojima bi bila izvršena sistematizacija radnika i registracija prijelaza ponovo nije dobio podršku Zijada Krnjića. Dok ga predsjedavajući upravnog odbora napada da blokira otvaranje prijelaza i rješavanje problema gužvi na granicama, Krnjić kaže da postoje i drugi prioriteti.

Oglas

Na novom graničnom prijelazu privode se kraju pripreme za svečano otvaranje, ali iz Upravnog odbora Uprave za indirektno oporezivanje ponovo stižu loše vijesti. Zijad Krnjić nije podržao izmjene internog pravilnika, zbog čega se osoblje ne može preraspodijeliti, a prijelaz Gradiška Novi Most – Gornji Varoš još ne može postati funkcionalan.

"Opet je gospodin Zijad Krnjić srušio ovaj Pravilnik i sad faktički na takav način onemogućio funkcionalnost ovog pomenutog graničnog prijelaza. Rekao je radi Gradiška, ti ljudi jesu neko vrijeme čekali, nije problem da sad isto to vrijeme čekaju", poručuje ministar finansija BiH i predsjedavajući UO UIO BiH Srđan Amidžić

Nakon usvajanja izmjena prijelaz bi postao funkcionalan kroz 48 sati. Amidžić tvrdi da je Krnjić glavni kočničar, dok Krnjić poručuje da bez rješavanja koeficijenta raspodjele PDV-a i poravnanja dugovanja ne želi glasati samo o sistematizaciji. Iako je to ovaj put uvršteno na dnevni red, saglasnosti nije bilo. Zato je Krnjić, kaže, glasao isto kao i ranije.

"Imali smo Dnevni red o kojem se Nismo mogli usaglasiti, ja sam tražio da usvojimo i poravnanja i da se dug Republike Srpske prema Federaciji vrati i novi koeficijenti da se usvoje, a ne samo granični prijelaz, ne samo sistematizacija", ističe Krnjić.

Pozvao je Amidžić Vladu Federacije da smijeni Krnjića iz Upravnog odbora, no već ranije se premijer ogradio od Krnjićevih stavova, rekavši da provodi politiku SDA, ali je i poručio da ga ne mogu smijeniti dok mu ne istekne mandat. Krnjić označen kao glavni krivac, no i njegovi zahtjevi su jasni. Ipak Amidžić kritikuje što tako uslovljava otvaranje prijelaza.

"Okej, to je pitanje bitno za Federaciju, ali je bitno i za Republiku Srpsku dug od 30 milona Federacije prema RS-u i situacija da se prekinula raspodjela sredstava od putarine. To isto znači da je Zora Vidović mogla reći ukoliko vi nama u RS-u ne isplatite mi nećemo dat da usvojite sistematizaciju formalnu, da se raspodjele postojeći radnici i da se otvori granični prijelaz. Niko to nije uradio", rekao je ministar.

Amidžić je od otvaranja spreman i odustati, no kaže da se o tome dogovarala predsjedavajuća Vijeća minisatra sa premijerom Hrvatske. Da će do ove situacije doći pribojavali su se prijevoznici koji su sedmicama unazad izražavali nadu da će novi prijelaz postati funkcionalan barem za putnike.

Otvaranje i puštanje u funkciju novog graničnog prijelaza, iako ne za robu i prevoznike, već samo za putnike u značajnoj mjeri bi predstavljalo rasterećenje i smanjenje gužvi na starom graničnom prijelazu.

Prema zvaničnim podacima Uprave za indirektno oporezivanje, na starom prijelazu Gradiška godišnje pređe više od četiri miliona putnika i milion vozila. Iz Vanjskotrgovinske komore poručuju da je ovo “žila kucavica“ bh. ekonomije. No izgleda da će novi prijelaz još čekati, a rampe ostati spuštene sve dok Upravni odbor ne postigne dogovor.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama