Dalek je put BiH do zelenog i održivog transporta, ali nije da ne koračamo. U Sarajevo su stigli novi tramvaji, trolejbusi, a najavljen je i dolazak prvog električnog autobusa. Obećano je i da će Kanton Sarajevo do 2030. godine biti karbon neutralan.
Saobraćajni kolaps na ulicama Sarajeva gotovo je svakodnevan. Autobusi, automobili, skuteri, romobili, svega je previše, kažu građani.
“Ne znam šta više da kažem, od romobila, od glova kad prolazi, s biciklima odrasli, užas”, kaže jedna građanka Sarajeva.
Drugi smatraju da je u gradu zastupljeno previše starih automobila.
“To nigdje u svijetu nema. Da budu ispravna vozila, ne bi bilo 50 hiljada vozila”, kaže nam sagovornik.
Upravo su ta “stara” vozila uzrok zagađenja vazduha. Nadležni problem nastoje riješiti podsticanjem građana na korištenje zelenih opcija transporta. Između ostalog, postavljeni su inovativni parkinzi za bicikla. No, tu nije kraj.
“Od rekonstruisanja pruge, novih trolejbusa, novih tramvaja, gradnje pruge za Hrasnicu, gradnje trolejbuske mreže za Vogošću. Ići ćemo u dodatne kupovine novih tramvaja i trolejbusa. Radimo projekat tramvajske mreže do Dobrinje. Prvi put ćemo ići u kupovinu električnih autobusa”, kaže ministar saobraćaja Kantona Sarajevo, Adnan Šteta.
Premijer Kantona Sarajevo, Nihad Uk, napominje kako je Vlada KS aplicirala i uspješno prošla sve kriterije kada je u pitanju kreditno zaduženje Vlade.
“Kako bismo zamijenili individualna ložišta koja su ocijenjena od strane struka i svih strategija kao jedan od gorućih razloga lošeg kvaliteta u zraku”, dodaje.
Uporedo, Kanton Sarajevo, kao jedan od 400 gradova u konkurenciji je da do 2030. godine neutrališe karbon. Na Green mobility Samitu u Sarajevu, regionalni i evropski stručnjaci i zvaničnici ukazali su na goruće probleme.
“Bili smo svjedoci velikih poplava u BiH i Srbiji, vidjeli smo koliku to štetu može nanijeti infrastrukturi, ali i transportu. Upravo, već vidimo da su i donosioci odluka i lokalne vlasti uvidjeli efekte klimatskih promjena”, ističe Matej Zakonjšek, direktor Transportne zajednice.
Adebayo Babjide, Zamjenik šefa Delegacije EU u BiH smatra da su to velike gužve u saobraćaju, veliko zagađenje, zvučno zagađenje te zagađenje vazduha.
“Ne želimo da se zaustavimo na velikim, glavnim gradovima, ne može se reforma zaustaviti u Tirani ili Sarajevu. Moramo da dopremo do manjih lokalnih zajednica i podržimo njihov razvoj također”, dodaje Christian Schilling, iz Ambasade Njemačke u Beogradu.
A ukoliko zastanemo na putu ka zelenom, održivom transportu, prognoze nisu nimalo dobre. Stručnjaci poručuju da bi se do 2050. godine zagađenje vazduha moglo udvostručiti.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!