Od protesta, uvreda i performansa ostalo je samo ovo posljednje – performansi. U Banjaluci ih je toliko da ih izvode i gradonačelnik i njegovi saradnici, ali i politički oponenti – skupštinska većina predvođena SNSD-om. Ali performansi građanima ne donose ništa u stalnom sukobu dvije vlasti zbog kojeg im se sve dublje gura ruka u džep.
Vožnja autobusom za banjalučke penzionere, osnovce i srednjoškolce je povoljna, za određene kategorije i besplatna, ali još u septembru. Za oktobar ta pogodnost nije izvijesna.
Dragoljub Kasalović je kazao:
“Ma nije to moguće, neće to, za ovaj mjesec je u redu. Za septembar. – Hoće biti i za idući? – Za idući se još ne zna dok skupština ne zasjedne, pa ćemo vidjeti.”
A s obzirom na političke okolnosti u gradu na Vrbasu upitno je hoće li skupština zasjesti, iako bi trebala već sutra, i ako i zasjedne, šta će od toga imati građani.
I to je rezultat kruga u kojem se građani, htjeli ne htjeli, vrte uz gradonačelnika i skupštinsku većinu.
Teško bi se politička borba Draška Stanivukovića mogla uporediti sa ozbiljnom šahovskom igrom, ali u svakom slučaju piuni bi i u njoj bili zapravo građani kojima se konstantno ukidaju prava.
Ili se uvode na ograničen rok. Prethodne tri godine djeca iz višečlanih porodica imala su besplatan prevoz u gradu.
Adriana Basara UDRUŽENJE 4+:
“Mi smo oštećeni potpuno.”
U najkraćem tako potencijalno ukidanje prava na besplatan prevoz komentariše predsjednica Udruženja roditelja sa četvoro i više djece. Basara i ne traži krivca već produženje odluke zbog koje su spremni da se obrate i predsjedniku Republike Srpske, ali i ulici – jer redovne cijene mjesečnih karata za kategoriju stanovništva koju predstavlja nisu prihvatljive.
“Najjeftinija je 39 KM u gradu, kod jednog prevoznika obično moramo da uzmemo one za više prevoznika, one sjedinjene, one su 51 KM, dolazi čak do 117 maraka za djecu koja putuju iz udaljenih područja”, kaže Basara.
A koliko su predstavnici Gradske uprave i skupštinske većine svjesni ovog problema najbolje se vidjelo po epilogu sastanka kojeg je organizovao gradonačelnik o ovoj temi. Predstavnici udruženja koji su bili gosti u Gradskoj upravi svjedočili su svađi.
Bojan Kresojević, gradski menadžer Banjaluke:
“Ovaj geometrijski pribor zajedno sa šestarom evo mi smo nabavili za 26 KM, odnosno ja sam pripremajući se za ovu konferenciju platio 26 KM. S druge strane kada smo opremali školu u Adi, sav ovaj geometrijski pribor koji je za školu, vidite koliko je on veći, platili smo 17 KM.”
Performansom gradski menadžer odgovara na kritike SNSD-a zbog pretjerano visoke cijene opremanja objekta kojeg on, ali i gradonačelnik nazivaju novom osnovnom školom, a zapravo je riječ o područnom odjeljenju. Naprasno je, kao i sve u Banjaluci u posljednje vrijeme, prestala da važi odluka o besplatnom parkingu. Koliko je gradsku kasu koštala, gradska vlast ne mari.
A osim što je populistička, odluka o besplatnom parkingu u gradu sporna je, jer je donesena i saopštena usmeno od strane gradonačelnika. Pravno nije valjana tvrdi SNSD-ov Bojan Pećanac, jer nije objavljena u Službenom glasniku. Za razliku od gradskog menadžera on zna koliko je grad izgubio zbog takve odluke – prosječno 10 hiljada maraka dnevno.
Bojan Pećanac, odbornik SNSD u Skupštini Grada.
“Što znači da za ovih 18 dana koliko je bio parking u Banjaluci besplatan da je budžet Banjaluke, zbog čistog avanturizma i donošenja jedne odluke koja nije po zakonu, da je oštećen za 180 hiljada maraka”.
Da li je ova informacija tačna nije poznato. Gradska uprava ne odgovara na upit o efektima odluke donesene nakon performansa skupštinske većine. Performans je uslijedio zbog drastičnog poskupljenja parkinga, odluke koja je donesena, takođe, naprasno, baš kao što je i naprasno zaboravljena.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!