Tomislav Cvitanušić za N1 o osvajanju najvišeg vrha Evrope

Vijesti 28. jul 201710:07 > 10:26
N1

Bh. ekipa u sastavu Tomislava Cvitanušića, Kenana Berberovića, Hasana Karabega i Petra Pećanca, uspjela je da uprkos oluji i lošem vremenu osvoji najviši vrh Evrope - Elbrus.

Tomislav Cvitanušić, alpinist, Ironman, sportist, osnivač škole trčanja, bio je gost Novog dana gdje je govorio o usponu na Elbrus.

Vođa uspona je bio Petar Pećanac koji živi i radi u Drvaru koji je ekipu odveo na visinu od 5642 metra.

Planina Elbrus inače ima dva vrha, jedan je 5642 a drugi je 5621 i smatra se najvišom planinom Evrope. Iako se smatrao najvišim Mont Blanc, sada je to zvanično planina Elbrus u Kavkazu“, istakao je Cvitanušić.

Vrijeme ekipi koja je krenula u osvajanje Elbrusa nije išlo na ruku, i jednom su se morali vratiti nazad, a o tome kakvi su bili uslovi je rekao: “Kada se penjemo na visoke planine, vremenske prilike su jako važne i diktiraju sve. Mi smo imali pokušaj uspona prošli petak i vrijeme je trebalo biti dobro, ali smo zbog snažne mećave i vjetra morali da se vratimo. Mi smo našli na neke stijene u blizini gdje smo se zaklonili, mada je to bilo više psihološki. Tada je Pećanac donio odluku da se vratimo u bazni kamp s kojom smo se složili. Tada smo bili na visini pd 5200. Krenuli smo u 1 ujutro, a odluka je pala u 8 ujutro da se vratimo nazad. To su teške odluke, ali moramo biti racionalni i moramo znati da se okrenemo jer je priroda jača od nas“.

Mi smo samo mala mrvica u odnosu na tu silu prirode. Ljeto jeste na Kavkazu, ali kada pređete 4000 metara, snijeg je i mećava“, dodao je.

Nakon što su dobili informaciju iz Beograda od Dragana Jaćimovića, koji im je slao meteorološke podatke da se u ponedjeljak ujutro otvara mogućnost uspona ali da moraju biti brzi jer popodne dolazi oluja.

Tako je nas 17 iz Hrvatske, Srbije, BiH, Slovenije i Makedonije donijelo odluku da idemo na uspon. Fantastičan je osjećaj kad vam 13, 14 ljudi uđe u život koje niste poznavali ranije i koji će sa vama podijeliti zadnji gutljaj vode, zadnji komadić čokoladice – to je ono što je lijepo i vratite se kući obogaćeni za nove vrijednosti“, komentarisao je.

Vođa ekspedicije je bio Petar Pećanac iz Drvara koji je prvi Bosanac i Hercegovac koji je osvojio krov svijeta Mount Everest.

Pećanac je toliko skromno biće da je nemoguće opisati. On je vodio ekspediciju vrlo stručno, autorativno i svi smo dali svoj doprinos. Jedno je veliko bogastvo biti u društvu takvih ljudi gdje možete i da naučite“, naveo je.

Kazao je kako se na osvojenom planinskom vrhu osjeća kao ambasador države.

Jako je lijep osjećaj jer je to pošteno, nema prečice, ne može vas neko preko veze dovesti na taj vrh. Gore nestaje sve ono za čim patite u dolini. Nema politike, nema problema u komunikaciji. Također, s nama su bile i dame iz Srbije i Hrvatske“, naglasio je za N1.

Također, spomenuo je i bh. planine te je rekao kako odlazak na njih uzimamo kao Bogom dano, a da ne vidimo da je to prednost. Naglasio je kako su naše planine ljepše, zelenije, i bliže nam je, kao i da ne trebaju sredstva za pohode već samo dobra volja.

Cvitanušić je poznat kao prvi Ironman iz BiH, o čemu je on vrlo skromno rekao kako to više nije ni bitno jer su dvije dame iz BiH ove godine završile Ironman, a spomenuo je i Mladena Nevića iz Tuzle koji je to uradio dva puta.

O tome šta mu je sljedeće u planu je kazao: “Juče smo se vratili iz Rusije i prvo što mi je na umu jeste da se dobro odmorim, a nakon toga ima jedan vrh na Prenju na kojem nisam bio, tako da mi je to sljedeći vrh koji ima nešto malo iznad 2000 metara“.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.