SNSD je u medijskoj i promo kampanji koja mnoge podsjeća na marketing iz komšiluka. Neizostavan dio je i obračun sa neistomišljenicima. Dok Draška Stanivukovića prozivaju za aferu bubica, on sa građanima pleše - Makarenu.
Na krilima londonskih 600 miliona. Iz sjedišta jedne stranke obradovali su penzionere i borce. Za Vaskrs će najstariji dobiti jednokratnu pomoć. Mnogi borci tek su saznali da za istu treba da konkurišu, te da se prijave i to do 5. maja. Dok rok ističe, ističe se i strog imovinski cenzus od 207 KM ličnih primanja, 520 porodičnih. I kreditom i jednokratnom pomoći pohvalio se SNSD u video spotu.
SNSD preslikao priču?
Slične spotove, slučajno ili ne, imao je i SNS. Preslikana je i priča o jednokratnoj pomoći. U svrhu rejtinga ili boljeg života?
“Radi se o pojavi koja je prilično rasprostranjena. Ja bih samo da pričajući o ovih 50 KM ne izgubimo iz vida činjenicu da smo mi u TI u periodu tri mjeseca prije lokalnih izbora zabilježili preko 250 sličnih primjera. Gdje su neki načelnici, gradonačelnici išli okolo davali 50-100 KM. Jednokratne pomoći stanovništvu. Jedina svrha bila je njihova lična promocija. To je marketinški potez i ništa drugo”, kaže Srđan Traljić, Transparency International BiH.
Marketingom u virtuelnom prostoru bavi se SNSD od poraza u Banjaluci. Za sve su, prema vlastitom priznanju angažovali i PR agenciju. Sumnje i na to da je sve plaćeno budžetskim novcem.
“Sve ukazuje na to da se novac na taj način preliva iz kase poreskih obveznika u stranačku kasu”, navodi Traljić.
Već su vidljive i masovne objave na YouTubeu i Facebooku. Na stranačke botove žale se tviteraši. Predsjednik SNSD gostuje samo na probranim medijima. Mnogima je ova situacija slična onome što radi vlast u Srbiji.
N1: Je li slična ovo matrica SNS/SNSD?
“Preslikana matrica. Malo više problema ima SNSD ovdje, u realizaciji, ali i promovisanju. Jer opozicija kada je riječ o promociji u javnom prostoru sve više jača. Ima Draška Stanivukovića koji čak i ličnim sredstvima ulazi u sve to. I zauzima javni prostor”, pojašnjava Mladen Bubonjić, komunikolog.
Stanivuković i bubica
Špekuliše se da Dodikovom SNSD PR kampanju rade isti stručnjaci koji su to radili Vučićevom SNS?
“Ne bih da špekulišem. Zaista ne znam koja se imena kriju iza toga. Ali kada je riječ o matrici, možemo prepoznati neke sličnosti”, dodaje Bubonjić.
Afera “prisluškivanje” Vučića zvuči poznato? Rehabilitovali su je u Republici Srpskoj zbog gafa Draška Stanivukovića. On je sa vidljvo istaknutom bubicom na reveru otišao na iznenadni sastanak sa Aleksandrom Vučićem.
I dok se SNSD koristi SNS marketinškim metodama, ne propuštaju prilike da prozovu svoje političke oponente. Prvi na meti je Draško Stanivuković. Kojem se pripisuje afera bubica.
Teme su se u komentaru pod nazivom “Ubačena bubica” dotakli i u Glasu Srpske. Ovom “aferom” pokušano je nešto što se nikada u Republici Srpskoj do sada nije dešavalo. A to je pretvaranje svega u rijaliti. Samo je falilo još nekoliko emisija na više televizija. Nekoliko samoprozvanih stručnjaka za bezbjednost i dobili bismo jeftinu komercijalizaciju političkog života koju možemo da vidimo u zemljama okruženja. A onda bi se nametnulo pitanje: “Kad je to Beba Popović stigao u RS i za koga radi?”
Dok se bave njim, Draško Stanivuković sa građanima pleše Makarenu. Uz bubnjeve slavi slobodu govora u stvarnom svijetu… U onom virtuelnom, njegov ples ima četiri puta više pregleda na YT nego Dodikova press konferencija. Stanivukovićevu stranica na YouTubeu prati 106.000 građana. SNSD ima nešto iznad 1.000 pretplatnika. Brojke one izborne, ipak, su mnogo drugačije.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare