
Ovo bi se moglo dogoditi u zemlji u kojoj biste to najmanje očekivali.
Oglas
Američka savezna država Arizona uskoro bi mogla postati svojevrsni saobraćajni eksperiment. U državno zakonodavstvo uveden je zakon kojim bi se ukinulo ograničenje maksimalne brzine na određenim dionicama autoputeva, što bi u praksi značilo nešto što je gotovo nepoznato u Sjedinjenim Državama - vožnju bez ograničenja brzine, slično kao na nekim dionicama njemačkih autoputeva.
Prijedlog zakona, nazvan Zakon o razumnoj i opreznoj međudržavnoj vožnji (RAPID Act), ili HB 2059, sastavio je državni zastupnik Nick Kupper. Ako bude usvojen, Ministarstvo prometa Arizone moći će određene dijelove autoputeva označiti kao "zone bez ograničenja brzine", gdje putnička vozila ne bi bila podložna ograničenju brzine.
Naravno, zakon ne znači potpunu anarhiju na cestama. Ograničenje brzine bi se primjenjivalo samo tokom dana, tačnije od 30 minuta prije izlaska sunca do 30 minuta nakon zalaska sunca. Noću bi brzina bila ograničena na 129 km/h. Osim toga, kamionima i drugim komercijalnim vozilima ne bi bilo dozvoljeno voziti bez ograničenja, a svaka dionica bi morala proći detaljne prometne i inženjerske analize prije uvođenja, prenosi Avto Magazin.
Zakon također propisuje vrlo specifične uvjete koje cesta mora ispunjavati. Takva dionica ne smije se nalaziti u blizini gradova s više od 50.000 stanovnika, stopa nesreća mora biti niža od nacionalnog prosjeka, a obavezna su i stroga pravila vožnje u desnoj traci.
Ključni koncept zakona zasniva se na principu „razumnosti i opreznosti“ , koji je u saobraćaju poznat iz prošlosti. Sličan sistem je koristila Montana između 1995. i 1999. godine, a Njemačka ga i danas koristi na određenim dionicama autoputeva. Prema ovom principu, vozač je odgovoran za prilagođavanje brzine uslovima – vremenskim prilikama, gustini saobraćaja i stanju vozila. Ako se dogodi nesreća, to samo po sebi može biti dokaz da brzina nije bila razumna ili oprezna.
Kupper ističe da se u Montani i Njemačkoj pokazalo da većina vozača ne vozi ekstremno brzo čak ni bez ograničenja. Prema njegovim riječima, oko 83 posto vozača kretalo se brzinom od oko 124 km/h , jer se pri toj brzini osjećaju sigurno. A manje razlike u brzini između vozila smatraju se jednim od ključnih razloga zašto takve dionice mogu biti čak i sigurnije od klasičnih autoputeva s ograničenjima.
Ako bude usvojen, zakon bi započeo jednogodišnjim pilot projektom. Testna lokacija je dio međudržavnog autoputa 8, koji prolazi kroz prostrana pustinjska područja između područja Phoenixa i grada Yume, gdje je gustoća prometa niska, a udaljenosti velike.
Odgovori lokalnih vozača gotovo da ne postoje. U anketi koju je provela lokalna televizijska stanica Fox 10, mnogi su izrazili sumnje i zabrinutost u vezi sa sigurnošću, a podrška prijedlogu gotovo da nije postojala među ispitanicima.
Ostaje da se vidi hoće li Arizona zaista dobiti svoje "njemačke autoputeve", ali zakonodavni proces očito ponovo otvara debatu o tome da li je apsolutna brzina zaista najveći neprijatelj sigurnosti u saobraćaju - ili je odgovornost vozača ključna.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare
Oglas
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare
Oglas