Kada počnete da učite dizajn, naići ćete na veliki broj pravila koja će vam biti od pomoći pri radu. Od zlatnog presjeka, pa sve do teorije mreže, ova pravila ćete pronaći u knjigama.
Međutim, postoje i ona pravila koja nigdje nećete pronaći zapisana, a koja će vam nekada biti i od veće koristi od ostalih. Ta nepisana pravila uglavnom naučite tako što ih prvo prekršite, pa shvatite u čemu griješite ili vam neko skrene pažnju na njih. Iako neprijatna, ova iskustva dobrog dizajnera pretvaraju u sjajnog.
Otkrivamo vam neka od njih.
Klijent je zaista uvijek u pravu
Adam Moris, vodeći dizajner agencije Made by Many, o ovoj tematici kaže samo: „Ego ostavite ispred vrata”.
Iako mislite da ste kreativniji od klijenta, što u najvećem broju slučajeva i jeste istina, to i dalje ne može da promjeni činjenicu da se on svojim poslom bavi mnogo duže nego što vi radite na njegovom projektu. Ako neko zna šta je do sada dobro prolazilo kod ciljne grupe, to je svakako klijent, pa je zato najbolja ideja da naučite da sarađujete sa njim. Kreativnost nije uvijek ono što će vam zaraditi platu.
Pronađite pravi problem
Džon Stanjon, poznati art direktor, smatra da su brifovi koje dizajneri dobijaju zapravo „prijedlozi dizajnerskih rješenja” o kojima je klijent razmišljao, prije nego pravi problem koji ima i želi da prevaziđe.
Zato morate da se stavite u kožu klijenata prije nego što počnete da radite. Tada temeljnim tumačenjem zadatka koji ste dobili pokušajte da dođete do odgovora na pitanje „šta je pravi izazov brenda?” Kada riješite ovu dilemu, biće vam lakše da nastavite dalje i da zaista proizvedete nešto čime će biti zadovoljan i klijent, a i vi sami.
Odmah ustanovite šta morate da isporučite
Termin koji ćete često čuti u poslu, a koji se teže prevodi na naš jezik jeste – deliverables.
On podrazumjeva spisak materijala koje morate da ispručite klijentu. Ukoliko se na samom početku rada ne dogovorite u vezi sa zahtjevom i očekivanjima, promjene tokom rada mogu da vam oduzmu i mnogo više vremena. Primjera radi, ukoliko je klijent tražio priejdlog ključnog vizuelnog elementa kampanje i pored toga bilbord, njegovu primjenu u časopisu, kao i baner za internet-sajt na kome se oglašava, uslovi saradnje, rokovi i cijene treba da budu prilagođeni zahtjevima. Dakle, uvijek tražite listu potrepština kako biste kvalitetnije i bolje organizovali svoje vrijeme.
Počnite ispočetka, to je sasvim u redu
Iako je zbog kratkih rokova vrijeme uvijek kritično pri radu na dizajnu, nekada nećete iz prvog pokušaja uspjeti da proizvedete fantastična rješenja. Dešavaće se da radite cijeli dan na jednoj ideji i najzad shvatite da je apsolutno neprimjenljiva. Ako dođe do toga, počnite ispočetka. Nema ničeg lošeg u tome da uzmete papir i olovku i udaljite se od računara, kako biste proizveli neku svježu ideju koju ćete bolje razraditi. Iako vam se to čini kao utrošak vremena, ovako ćete zapravo dobiti mnogo više vremena.
Naučite pravila
Da biste stigli do nepisanih pravila, morate prvo da savladate ona pisana pravila koja će vam pomoći da naučite da koristite softvere, alate i tehnike dizajna. Za to će vam biti potrebno nešto više vremena od nekoliko mjeseci na nekom kursu. Izdvojte barem jednu godinu i posvetite se svojoj novoj karijeri uz pomoć realnih projekata koje vode kvalitetni mentori i profesori sa relevantnim iskustvom iz struke.
Upišite obuku za grafički dizajn i počnite da primjenjujete sva pisana i nepisana pravila koja ste usput naučili.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook i UŽIVO na ovom linku.