Nakon pauze od 2013. godine od danas ponovo saobraća teretni voz na relaciji Podlugovi - Vareš, a razlog za to je skori početak eksploatacije mineralnih resursa u ovom dijelu BiH.
Teretni voz će će saobraćati od Vareša do Podlugova, odnosno do luke Ploče. Vožnja od Vareša do Podlugova trajaće jedan sat, dok će do Ploča trajati osam sati. Do Ploča će sedmično saobraćati pet vozova.
Danas je obavljena i svečana vožnja kojoj su prisustvovale brojne zvanice, no putnički voz još neće biti u funkciji.
Željeznička pruga od Vareša do Podlugova, koja je duga 24 kilometra, posljednji put u upotrebi je bila u augustu 2013. godine.
Naslov i dio ovog teksta su izmijenjeni u odnosu na prvobitnu verziju jer nisu sadržavali tačne činjenice. U prvobitnom tekstu bilo je navedeno da voz saobraća ponovo nakon 31 godinu i nije precizirano da je riječ o teretnom saobraćaju, a ne redovnom putničkom željezničkom saobraćaju.
Tri decenije pauze odnosi se na redovni putnički saobraćaj, ali on nije uspostavljen, budući da se pruga zasad koristi samo za teretni saobraćaj. Opširnije pročitajte u analizi Raskrinkavanja.
Na revitalizaciji radi Adriatic Metals
Čišćenje ove dionice pruge je ugovorno dodijeljeno britanskoj kompaniji Adriatic Metals koja će na području Vareša eksploatisati srebro, cink i olovo.
Ručno čišćenje je započelo 1. juna ove godine i završeno je za pet sedmica, a nakon toga je uslijedilo mašinsko čišćenje koje je trajalo četiri sedmice, javila je Bosnainfo.
Adriatic Metals je 7. avgusta Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine predao prugu radi tehničkog održavanja/obnove za koju su naveli da je još uvijek u toku zbog kašnjenja. Planirano je da ovi radovi budu završeni do kraja ovog mjeseca. Proizvedeni koncentrati ruda će se željeznicom prevoziti od Vareša do Ploča, a zatim prema ljevaonicama širom Evrope i dalje.
Vareška željeznica je izgrađena tokom austrougarske vladavine kao uskotračna pruga Bosanske željeznice (Bosnabahn). Njome su bili povezani Brod, Doboj, Zavidovići, Zenica, Lašva, Podlugovi, Vogošća i Sarajevo. Bila je ključna za povezivanje s Varešom kao rudarskim centrom, tj. industrijskim postrojenjem za proizvodnju željeza.
Poslije Drugog svjetskog rata nastavila je s radom do kraja marta 1953., kada je zvanično obustavljena. Njenu ulogu je preuzela željeznička linija standardne širine Podlugovi – Droškovac (Vareš).
Kada je u pitanju investicija Adriatic Metalsa, riječ je jednoj od najvećih stranih investicija u BiH. Početak proizvodnje je planiran za početak sljedeće godine. Očekuje se da će godišnje obrađivati 800.000 tona rude, pišu Nezavisne.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!