Šta je cilj tehničkog pregleda vozila? Koje su ključne komponente vozila koje se provjeravaju i koliko je važno da svaki dio bude u ispravnom stanju za sigurnost saobraćaja? Jesu li sadašnji tehnički pregledi dovoljni da garantuju sigurnost na putevima? Ovo je tema o kojoj je u Novom danu govorio prof. Drago Ezgeta sa Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu.
Ima li statistika koja pokazuje da neispravna vozila uzrokuju saobraćajne nesreće u BiH? Ili koliko je vozila vraćeno sa pregleda kao ona koja ne ispunjavaju uslove?
Postoji procedura da kad vozilo ne ispunjava tehničke kriterije, postoje nedostaci i u takvom slučaju tehnički pregled se registrira kao neispravno i vlasnik vozila se upućuje da otkloni nedostatke, ima zakonski rok kad se opet može pregledati, ako se otkloni onda se ponovi tehnički pregled.
Šta kaže statistika o tome koliko su neispravna vozila ta koja uzrokuju saobraćajne nesreće u BiH?
Rekao bih, općenito, statistika često daje i krivu sliku, Općenito vozila kao uzročnici su 10-15 posto od ukupnog broja nesreća, a tehnička ispravnost još manje, ali važno je reći, iz mog iskustva rada kao vještaka od preko 25 godina i najtežih prometnih nezgoda, rijedak je broj prometnih nezgoda gdje je tehnička ispravnost bila uzrok, ali te prometne nezgode su s veoma teškim posljedicama.
U slučajevima tehničke ispravnost kao uzroka to su najčešće teške i ozbiljne posljedice, Treba voditi računa da je tehnička ispravnost vozila opći društveni interes svakog pojedinca i pješaka i vozača.
Koji su najčešći tehnički problemi koji se ne detektuju tokom pregleda, a koji mogu ozbiljno ugroziti sigurnost saobraćaja, poput loših kočnica, neispravnih svjetala ili stanja guma?
Važno je reći da su dijelovi vozila podložni trošenju, može auto biti tehnički ispravno ali svi dijelovi se troše, može doći do problema u kočionom sustavu, sustavu upravaljanja, a svi su važni za vozilo, ne mora to biti samo kod starog vozila… Ako danas vozimo i naišli smo na udar i rupu, dužni smo provjeriti je li došlo do oštećenja gume, felge itd, a ne čekati godinu dana jer može biti kasno. Savjestan vozač prije tehničkog pregleda bi trebao posjetiti i servis.
Opširnije u videu gostovanja.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!