Oglas

"Aktivirajte AETR"

Konzorcijum Logistika BiH uputio pismo vlastima: Traže hitnu intervenciju zbog diskriminacije vozača

author
N1 BiH
21. maj. 2025. 09:46
prijevoznici kamioni bih protest
N1/dron/F.Z./N1

Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine uputio je pismo najvišim institucijama BiH (Predsjedništvu Bosne i Hercegovine, Vijeću ministara, entitetskim vladama, komorama i agencijama), pozivajući na hitno aktiviranje AETR sporazuma kako bi se zaustavila diskriminacija profesionalnih vozača iz BiH u EU. Upozoravaju da su vozači redovno zaposleni radnici, a ne migranti, te da se njihov boravak mora tretirati prema pravilima međunarodnog drumskog transporta. Ukoliko se institucionalni dijalog ne uspostavi, prevoznici najavljuju nove mjere od 16. juna.

Oglas

"Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine, kao reprezentativno tijelo koje okuplja vodeće transportne i logističke kompanije iz cijele zemlje, obraća Vam se u nadi da ćete u svojim bilateralnim i multilateralnim nastupima, kako u zemlji tako i prema Evropskoj uniji i njenim državama članicama, jasno apostrofirati problem s kojim se suočavaju naše transportne kompanije, a koji se odnosi na tretman profesionalnih vozača iz Bosne i Hercegovine u EU", napisali su u pismu.

Bosna i Hercegovina je, podsjećaju, punopravna strana potpisnica AETR sporazuma, međunarodnog ugovora koji je stariji od Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) sa EU, kao i od šengenskih pravila o boravku.

Oglas

AETR, ističu, jasno definiše pojmove: "Dnevni i sedmični odmor vozača", "Vrijeme vožnje", "Vrijeme utovara i istovara", i predviđa korištenje digitalnih tahografa kao zvaničnog alata za praćenje aktivnosti profesionalnog vozača.

"Uzimajući u obzir da 90 dana boravka može biti jednako 2160 sati, uz tačnu evidenciju iz pametnih tahografa, evidentno je da profesionalni vozači iz Bosne i Hercegovine ispunjavaju pravila režima 90/180 dana, kada se radno angažovanje analizira u skladu sa AETR normama", navode iz Konzorcijuma Logistika Bosne i Hercegovine, i dodaju:

"Prenesete svim relevantnim institucijama EU i država članica, posebno njihovim graničnim i kontrolnim organima, da su vozači iz Bosne i Hercegovine: zaposlenici domaćih firmi, posjeduju važeći ugovor o radu, licencu preduzeća, dozvole i digitalne tahografske kartice, nisu migranti, turisti ili tražioci azila, već radnici angažovani na zadacima od ključnog značaja za funkcionisanje međunarodnih lanaca snabdijevanja".

prijevoznici kamioni bih protest
Protestna vožnja u Sarajevu | N1/dron/F.Z./N1

Naglašavaju potrebu da se zatraži od EU partnera poštivanje AETR sporazuma, jer njegova primjena omogućava zakonit i tehnički dokaziv boravak vozača u EU, koji ne može biti posmatran po pravilima predviđenim za opštu populaciju, već isključivo kroz prizmu međunarodnog drumskog transporta.

Oglas

"Vjerujemo da ćete, u duhu zaštite interesa naših privrednih subjekata i prava zaposlenih, staviti ovaj problem u središte Vaših diplomatskih i institucionalnih aktivnosti", zaključili su u pismu iz Konzorcijuma Logistika Bosne i Hercegovine.

Konzorcijum poziva na hitno aktiviranje AETR sporazuma

U odvojenom dopisu medijima, iz Konzorcija su naglasili da je u javnosti ovih dana objavljeno da se nazire institucionalno rješenje problema s kojima se suočavaju domaći prevoznici, te su tim povodom razjasnili nekoliko, kako kažu, ključnih činjenica, koje prenosimo u cjelosti:

- Ministar komunikacija i transporta BiH, Edin Forto, bio je jedini predstavnik iz regiona koji je unutar Transportne zajednice (SEETO), kroz tehnički zaključak i zvanične dokumente, precizno identifikovao i uvrstio problem diskriminacije vozača iz BiH, te doprinio usaglašenom stavu koji može postati osnova za rješavanje ovog pitanja u dijalogu sa EU institucijama.

Oglas

- Međutim, i dalje nismo institucionalno zakucali na prava vrata Evropske unije. Zbog toga je naš poziv svim institucijama u BiH – da se hitno aktivira AETR SPORAZUM, najstariji međunarodni ugovor iz oblasti drumskog prevoza, koji jasno definiše: šta je boravak, šta je radni angažman, i kako se tretira sedmični i dnevni odmor profesionalnih vozača iz trećih zemalja.

- Vozači iz BiH nisu migranti ni azilanti. Oni su profesionalci, uposleni u registrovanim kompanijama, koji obavljaju ekonomski zadatak za međunarodne lance snabdijevanja. Pogrešna tumačenja njihovog boravka dovela su do: zabrana ulaska, hapšenja, i ugrožavanja egzistencije hiljada porodica u BiH.

Stoga pozivaju nadležne institucije BiH da se što hitnije: pozovu na odredbe AETR sporazuma, zatraži zvaničan sastanak sa Delegacijom Evropske unije u BiH, uz prisustvo ambasadora EU, otklone sve pravne nejasnoće koje su dovele do diskriminatornih mjera prema vozačima iz BiH.

Oglas

Regionalni sastanak

Obavijestili su javnost da će 28. maja 2025. godine u Bijeljini biti održan regionalni sastanak sa predstavnicima transportnih asocijacija zemalja formata WB6 (Zapadni Balkan). Tokom tog sastanka biće predstavljeni svi tehnički i pravni argumenti, usaglašen zajednički odgovor prema EU institucijama i vladajućim strukturama u regionu.

"Konzorcijum LOGISTIKA BiH je ranije donio odluku da 16. juna 2025. bude dan kada će, u slučaju izostanka institucionalnog dijaloga, prevoznici aktivirati naredne mjere. Nažalost, moramo konstatovati da u Bosni i Hercegovini, uprkos naporima, koraci ostaju spori, a nepodnošljivo čekanje na graničnim prelazima i dalje traje, što predstavlja dodatni razlog za nezadovoljstvo i pritisak", zaključili su u saopćenju za medije.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad

Oglas

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama