"Aktivirajte AETR"
Konzorcijum Logistika BiH uputio pismo vlastima: Traže hitnu intervenciju zbog diskriminacije vozača

Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine uputio je pismo najvišim institucijama BiH (Predsjedništvu Bosne i Hercegovine, Vijeću ministara, entitetskim vladama, komorama i agencijama), pozivajući na hitno aktiviranje AETR sporazuma kako bi se zaustavila diskriminacija profesionalnih vozača iz BiH u EU. Upozoravaju da su vozači redovno zaposleni radnici, a ne migranti, te da se njihov boravak mora tretirati prema pravilima međunarodnog drumskog transporta. Ukoliko se institucionalni dijalog ne uspostavi, prevoznici najavljuju nove mjere od 16. juna.
"Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine, kao reprezentativno tijelo koje okuplja vodeće transportne i logističke kompanije iz cijele zemlje, obraća Vam se u nadi da ćete u svojim bilateralnim i multilateralnim nastupima, kako u zemlji tako i prema Evropskoj uniji i njenim državama članicama, jasno apostrofirati problem s kojim se suočavaju naše transportne kompanije, a koji se odnosi na tretman profesionalnih vozača iz Bosne i Hercegovine u EU", napisali su u pismu.
Bosna i Hercegovina je, podsjećaju, punopravna strana potpisnica AETR sporazuma, međunarodnog ugovora koji je stariji od Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) sa EU, kao i od šengenskih pravila o boravku.
AETR, ističu, jasno definiše pojmove: "Dnevni i sedmični odmor vozača", "Vrijeme vožnje", "Vrijeme utovara i istovara", i predviđa korištenje digitalnih tahografa kao zvaničnog alata za praćenje aktivnosti profesionalnog vozača.
"Uzimajući u obzir da 90 dana boravka može biti jednako 2160 sati, uz tačnu evidenciju iz pametnih tahografa, evidentno je da profesionalni vozači iz Bosne i Hercegovine ispunjavaju pravila režima 90/180 dana, kada se radno angažovanje analizira u skladu sa AETR normama", navode iz Konzorcijuma Logistika Bosne i Hercegovine, i dodaju:
"Prenesete svim relevantnim institucijama EU i država članica, posebno njihovim graničnim i kontrolnim organima, da su vozači iz Bosne i Hercegovine: zaposlenici domaćih firmi, posjeduju važeći ugovor o radu, licencu preduzeća, dozvole i digitalne tahografske kartice, nisu migranti, turisti ili tražioci azila, već radnici angažovani na zadacima od ključnog značaja za funkcionisanje međunarodnih lanaca snabdijevanja".

Naglašavaju potrebu da se zatraži od EU partnera poštivanje AETR sporazuma, jer njegova primjena omogućava zakonit i tehnički dokaziv boravak vozača u EU, koji ne može biti posmatran po pravilima predviđenim za opštu populaciju, već isključivo kroz prizmu međunarodnog drumskog transporta.
"Vjerujemo da ćete, u duhu zaštite interesa naših privrednih subjekata i prava zaposlenih, staviti ovaj problem u središte Vaših diplomatskih i institucionalnih aktivnosti", zaključili su u pismu iz Konzorcijuma Logistika Bosne i Hercegovine.
Konzorcijum poziva na hitno aktiviranje AETR sporazuma
U odvojenom dopisu medijima, iz Konzorcija su naglasili da je u javnosti ovih dana objavljeno da se nazire institucionalno rješenje problema s kojima se suočavaju domaći prevoznici, te su tim povodom razjasnili nekoliko, kako kažu, ključnih činjenica, koje prenosimo u cjelosti:
- Ministar komunikacija i transporta BiH, Edin Forto, bio je jedini predstavnik iz regiona koji je unutar Transportne zajednice (SEETO), kroz tehnički zaključak i zvanične dokumente, precizno identifikovao i uvrstio problem diskriminacije vozača iz BiH, te doprinio usaglašenom stavu koji može postati osnova za rješavanje ovog pitanja u dijalogu sa EU institucijama.
- Međutim, i dalje nismo institucionalno zakucali na prava vrata Evropske unije. Zbog toga je naš poziv svim institucijama u BiH – da se hitno aktivira AETR SPORAZUM, najstariji međunarodni ugovor iz oblasti drumskog prevoza, koji jasno definiše: šta je boravak, šta je radni angažman, i kako se tretira sedmični i dnevni odmor profesionalnih vozača iz trećih zemalja.
- Vozači iz BiH nisu migranti ni azilanti. Oni su profesionalci, uposleni u registrovanim kompanijama, koji obavljaju ekonomski zadatak za međunarodne lance snabdijevanja. Pogrešna tumačenja njihovog boravka dovela su do: zabrana ulaska, hapšenja, i ugrožavanja egzistencije hiljada porodica u BiH.
Stoga pozivaju nadležne institucije BiH da se što hitnije: pozovu na odredbe AETR sporazuma, zatraži zvaničan sastanak sa Delegacijom Evropske unije u BiH, uz prisustvo ambasadora EU, otklone sve pravne nejasnoće koje su dovele do diskriminatornih mjera prema vozačima iz BiH.
Regionalni sastanak
Obavijestili su javnost da će 28. maja 2025. godine u Bijeljini biti održan regionalni sastanak sa predstavnicima transportnih asocijacija zemalja formata WB6 (Zapadni Balkan). Tokom tog sastanka biće predstavljeni svi tehnički i pravni argumenti, usaglašen zajednički odgovor prema EU institucijama i vladajućim strukturama u regionu.
"Konzorcijum LOGISTIKA BiH je ranije donio odluku da 16. juna 2025. bude dan kada će, u slučaju izostanka institucionalnog dijaloga, prevoznici aktivirati naredne mjere. Nažalost, moramo konstatovati da u Bosni i Hercegovini, uprkos naporima, koraci ostaju spori, a nepodnošljivo čekanje na graničnim prelazima i dalje traje, što predstavlja dodatni razlog za nezadovoljstvo i pritisak", zaključili su u saopćenju za medije.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare