
Najbrojnija sindikalna organizacija u vazduhoplovnom sektoru Republike Srbije, Sindikat kontrole letenja (SKL), izrazio je zabrinutost zbog trenutne situacije i stanja u Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovini (BHANSA), koja, kako navode, direktno ugrožava sigurnost zračnog saobraćaja u regionu, uključujući i sigurnost zračnog saobraćaja u vazdušnom prostoru Srbije i Crne Gore.
U dopisu koji potpisuje Ranko Radovanović, predsednik IO SKL, a koji je upućen predstavnicima državne i federalne vlasti u BiH, navodi se da Bosna i Hercegovina ima međunarodnu obavezu održavanja kritične infrastrukture potrebne za sigurno, redovno i ekspeditivno odvijanje vazdušnog saobraćaja, proisteklu iz odluka UN i EU.
"Kao odgovorne osobe ispred Bosne i Hercegovine imate direktnu zakonsku obavezu da BHANSA-i omogućite nastavak nesmetanog rada, uključujući i obezbeđivanje neumanjenih zarada svim zaposlenima u skladu sa zakonom koji se tiče rada. Svaki korak koji se učini suprotno navedenom predstavlja direktno kršenje međunarodnih obaveza čime se ugrožavaju i interesi okolnih zemalja, jer će se potencijalni poremećaj vazdušnog saobraćaja prenijeti najprije i direktno na nas. Molimo vas i zahtijevamo da razumijete značaj BHANSA-e i njenih zaposlenih, ne samo unutar Bosne i Hercegovine, već i za ukupnu bezbjednost Evropskog i regionalnog vazdušnog saobraćaja, te da na prvoj sljedećoj sjednici Vijeća ministara BiH donesete jasnu i nedvosmislenu odluku kojom ćete ispoštovati svoje međunarodne i zakonske obaveze i omogućiti nastavak nesmetanog rada BHANSA-e u punom kapacitetu, čime će se ispoštovati i sve obaveze prema njenim zaposlenima i njihovim porodicama", navodi se u dopisu SKL.
Važno je istaći da se BHANSA suočava s ozbiljnom finansijskom krizom i da je postala kolateralna šteta uslijed arbitražne presude iz 2022. godine u korist slovenske kompanije "Viaduct".
Naime, riječ je o dugu bh. entiteta Republika Srpska koji nije isplaćen onda kada je trebalo pa sada štetu svega toga snosi država BiH jer je prije svega riječ o međunarodnoj arbitraži koja u ovakvim sporovima tereti državu, odnosno, prepoznaje je kao odgovornog subjekta.
Uslijed svega navedenog, Evropska organizacija za sigurnost zračne plovidbe (Eurocontrol), po nalogu belgijskog suda, blokirala je sredstva koja BHANSA-i treba primiti za usluge upravljanja vazdušnim prostorom.
Nakon toga je uprava BHANSA-e bila prinuđena smanjiti plate uposlenicima kako bi finansijski bili održivi i kako ne bi došlo do blokade bh. neba, ali i rada aerodroma širom BiH.
Zbog arbitražnog spora u slučaju "Viaduct" potrebno je isplatiti 110 miliona KM, a dug svakim danom raste zbog zatezne kamate od 18.000 KM.
Sve informacije o slučaju "Viaduct" čitajte ovdje.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare